ENDESKPLNL
Zobrazit kategorie

Máchova cesta

Turistická trasa plná přírodních krás Máchova kraje je dlouhá 22 km.

Trasa číslo: 0004, červeně značená trasa KČT

Popis trasy: Máchova cesta začíná v Mělníce, na Zámecké vyhlídce. Přes Podolí a dále podél vinic a zahrádek vede na Chloumek a Liščí roklí do Lhotky. (Sem můžete také dojet vlakem, mšenskou lokálkou, jejíž koleje sledují potok Pšovku, ušetříte sedm kilometrů, ale přijdete o vyhlídku z Chloumku na Polabí a České středohoří.)

U Velkého Lhoteckého rybníka poprvé narazíme na vysoké stěny členitých pískovcových skal. U usedlosti Štampach vede červená značka po skalním hřebeni. Kolem bývalého mlýna Kroužek dojdeme k Harasovské tůni, cesta vede do skal, kolem skalního obydlí, nad nímž v 15. století stával hrádek a na potoce pověstmi opředený Krvomlýn. Při dalším putování dolem mineme Mlčeň, další bývalý mlýn, dějiště Máchových Cikánů, sruby a chaty na skalách nad námi patří Harakoku, trampské osadě ze 30. let a za chvíli jsme na začátku Kokořínského Dolu. Je tu hospoda U Grobiána, proslulá nadobyčej přívětivým personálem. Zde je možnost zkrácení trasy - po červené značce odbočující vpravo Kočičinou můžeme dojít na vlak do Mšena.

Pokud budete pokračovat po Máchově cestě, dojdete k bývalé restauraci a koupališti a
dále k hradu Kokořín. Na rozcestí pod hradem, u bývalé vinárny, začíná zelená značka, která nás po čtyřech kilometrech dovede do Mšena, odkud se můžete vlakem vrátit zpět na Mělník.